Text100 Benelux

V&D zet in op 1-op-1 klantcontact met de interactieve marketingoplossing van Selligent / V&D adopte le contact c lient personnalis avec ses clients grce la solution de marketing interactif de Selligent

Voir communiqu en franais ci-dessous

V&D zet in op 1-op-1 klantcontact met de interactieve marketingoplossing van Selligent

Hasselt, 16 mei 2013 Selligent, een internationale leverancier van oplossingen voor het beheer van digitale marketingcampagnes, en warenhuis V&D gaan onder begeleiding van online marketingbureau Yourzine samenwerken voor optimale relatiemarketing.

V&D had de wens om de klantrelatie persoonlijker te maken en ging op zoek naar een toolset waarmee 1-op-1 communicatie en interactie met de consument op basis van gedrag kan worden aangestuurd. Daarnaast moest de tool flexibel zijn, na een korte implementatieperiode in gebruik genomen kunnen worden en uitgebreide testmogelijkheden bieden. Op basis van deze behoefte tekende V&D een contract met Selligent en verlengde de samenwerking met haar partner Yourzine. Beide werken samen aan de implementatie van de oplossing en de integratie van de verschillende systemen.

Het is voor retailers van belang om consequent consumenten via diverse kanalen te kunnen benaderen, aldus Michiel van Riemsdijk, directeur van Yourzine. De vier-in-n oplossing van Selligent maakt het mogelijk om op eenvoudige wijze alle cross-channelcommunicatie op elkaar af te stemmen, waardoor de consument via alle mogelijk kanalen wordt bereikt. Daarom hebben wij V&D geadviseerd om met Selligent in zee te gaan. Hans Scheffer, Sales Manager van Selligent BeNeLux voegt hieraan toe: Als daarbij elke consument net die informatie krijgt die hij op dat moment nodig heeft, via het kanaal van zijn keuze, dan ontstaat er een echte 1-op-1 communicatie. En dat is de kern van onze oplossing. Yourzine is een gecertificeerd Selligent-partner en is daardoor zeer goed op de hoogte van alle mogelijkheden van de Selligent-tool. Dankzij onze nauwe samenwerking kan V&D dan ook zeker zijn van een soepele en professionele uitrol van het project.

Met behulp van de vier-in-n oplossing van Selligent kan V&D haar klantcontactstrategie vormgeven en op basis van gedrag automatisch, semi-automatisch of handmatig nieuwe dialogen starten. Bovendien kunnen marketeers van V&D vanaf nu ook de informatie, die uit de verschillende kanalen naar voren komen, gebruiken om profielen van consumenten te verrijken en verschillende campagnes en kanalen te optimaliseren.

Voor een multichannel (on- en offline) organisatie is het belangrijk om midden in de maatschappij te staan en een persoonlijke boodschap over te brengen, op het juiste moment, via het juiste kanaal en met de juiste tone-of-voice. Het 1-op-1 contact met consumenten is daarom cruciaal, zegt Brent van Rossem, Director Brands van V&D. Dankzij de interactieve marketingoplossing van Selligent kunnen wij in de toekomst een gecentraliseerd klantbeeld creren dat zowel online als offline kan worden ingezet. Hierdoor kunnen wij consumenten voorzien van een relevante boodschap, de klantrelatie verder uitbreiden, en zo een echt waardevolle klantervaring bieden.

###

Over Selligent
Selligent is een internationale leverancier van oplossingen voor het beheer van digitale marketingcampagnes. Het bedrijf biedt een vier-in-n oplossing voor:

– Het creren van multichannel interacties vanuit een eenduidig klantbeeld;

– Het optimaliseren van content voor een hogere conversieratio;

– Het uitvoeren van multichannelmarketingcampagnes via e-mail, web, mobile, sociale media en micro-sites;

– Het effectief beheren van processen zoals budgettering, planning, productie, analyse en ROI-tracking.

Selligent werkt voor meer dan 400 merken binnen vele sectoren zoals detailhandel, toerisme, media en uitgeverijen en de financile dienstverlening. Selligent heeft 180 werknemers en is opgericht in 1990 in Belgi waar nog steeds het hoofdkantoor is gevestigd. Daarnaast is het bedrijf aanwezig in Nederland, Frankrijk, Duitsland, Itali en Spanje. De meeste andere Europese landen worden bediend via een uitgebreid netwerk van marketingagentschappen en communicatiebureaus, en franchising-, distributie- en integratiepartners.

Voor meer informatie kunt u terecht op de website www.selligent.com of blog www.blog.selligent.com.

Volg Selligent op:

Over Yourzine
Yourzine is een loyalty marketingbureau dat klanten helpt met hun crosschannel klantcontactstrategie en effectieve uitrol van campagnes. De kracht van Yourzine is de mix tussen strategische en technische kennis en de creatieve uitrol van campagnes. Met een continu oog voor het effect en het resultaat. Yourzine adviseert, realiseert en optimaliseert. Het bureau werkt voor toonaangevende opdrachtgevers als HEMA, Albert Heijn, IKEA Nederland, CZ Verzekeringen, de Efteling, Luxaflex, Unicef en Eneco.

Yourzine is onderdeel van de LECTRIC Groep. De LECTRIC Groep is in 1997 ontstaan en gegroeid tot een organisatie met 200 digitale professionals die digitaal resultaat behalen voor klanten zoals ANWB, HEMA, Eneco en Yarden. De tien gespecialiseerde bureaus van de LECTRIC Groep, elk met een toonaangevende marktpositie in het eigen segment, zijn: Colours, here, LECTRIC Internetopleidingen, NR6, Provarix,Searchresult, Someone, Social Inc, Symfony-XIB en Yourzine. www.lectricgroep.nl
www.yourzine.nl

Over V&D
V&D, opgericht in 1887, is het grootste warenhuis van Nederland met een breed assortiment en een unieke mix van A-merken en private brands. Inmiddels heeft V&D meer dan 4.000 A-merken shop-in-shops, ruim 10.000 medewerkers en ontvangt V&D per week 2,2 miljoen bezoekers in 62 vestigingen en op vd.nl. Producten kunnen ook via www.vd.nl met de desktop of tablet besteld worden. La Place is de horecaformule van V&D en beide zijn onderdeel van Sun European Partners. Voor meer informatie kijk op www.vd.nl, www.laplace.nl of volg ons via Facebook, Twitter, Hyves en YouTube.

Persinformatie:

Text100 Global Communications
Michelle Nguyen
T. +31 20 530 43 35
E. michelle.nguyen
Twitter: @text100benelux

Selligent BeNeLux
Gerlinde Houbrechts
T. +32 2 808 89 37
E. gerlinde.houbrechts

Indien u geen persberichten van Text100 meer wenst te ontvangen in de toekomst, kunt u een e-mail sturen aan unsubscribe.

V&D adopte le contact client personnalis avec ses clients grce la solution de marketing interactif de Selligent

Hasselt, le 16 mai 2013 Selligent, diteur international de solutions de gestion de campagnes marketing digitales, et la chane de grands magasins V&D collaborent loptimisation du marketing relationnel de la chane, avec le soutien de Yourzine, agence de marketing en ligne.

Soucieuse de personnaliser les relations avec sa clientle, la chane V&D tait la recherche dun ensemble doutils capables dindividualiser la communication et linteraction avec le consommateur en fonction de son comportement. Flexibilit, rapidit de mise en uvre et possibilits de test avances faisaient partie de ses exigences. Pour rpondre ces besoins, la chane V&D a conclu un contrat avec Selligent et raffirm sa collaboration avec son partenaire Yourzine. Ces deux entits cooprent la mise en uvre de la solution choisie et lintgration des diffrents systmes.

Pour les dtaillants, il est important dapprocher les consommateurs de manire cohrente sur les diffrents canaux , dclare Michiel van Riemsdijk, Directeur de Yourzine. La solution 4 en 1 de Selligent permet dharmoniser aisment la communication cross-canal pour atteindre le consommateur via tous les canaux possibles. C’est la raison pour laquelle nous avons conseill V&D de faire appel Selligent. Hans Scheffer, Sales Manager de Selligent BeNeLux, ajoute : Si chaque client reoit exactement linformation dont il a besoin au moment o il en a besoin via le canal de son choix, il sinstaure une authentique communication personnalise. C’est l’essence mme de notre solution. En sa qualit de partenaire certifi de Selligent, Yourzine connat parfaitement toutes les possibilits offertes par loutil Selligent. Grce notre troite collaboration, V&D a lassurance dun dploiement efficace et professionnel du projet.

La solution 4 en 1 de Selligent permet V&D de mettre en place sa stratgie de contact client et dengager de nouveaux dialogues de manire automatique, semi-automatique ou manuelle en fonction des comportements. Par ailleurs, les marketers de V&D peuvent dsormais utiliser les informations issues des diffrents canaux pour enrichir les profils des consommateurs et optimiser les diffrentes campagnes et les divers canaux.

Pour une organisation multicanal (en ligne et hors ligne), il est primordial dtre en prise avec la ralit et de communiquer un message personnalis au bon moment, par le bon canal, et sur un ton appropri. Le contact individualis avec les consommateurs est donc crucial , affirme Brent van Rossem, Director Brands de V&D. Grce la solution de marketing interactif de Selligent, nous pourrons lavenir crer une vue centralise du client, pouvant tre utilise aussi bien en ligne que hors ligne. Ceci nous permettra de transmettre aux consommateurs un message pertinent, de renforcer les relations avec les clients et doffrir ainsi une exprience client optimale.

###

A propos de Selligent

Selligent est un diteur international, fournisseur de solutions de gestion de campagnes marketing digitales. Lentreprise propose une solution 4-en-1 pour:

– la cration dinteractions multicanal partir dune vue unique du client;

– loptimisation du contenu pour accrotre les taux de conversion;

– lexcution de campagnes de marketing cross-canal via le-mail, le web, le mobile les mdias sociaux, les microsites, etc.;

– et la gestion efficace des processus (budget, planification, production, analyse et ROI).

Selligent fournit des solutions plus de 400 marques dans 11 pays, dans des secteurs varis comme la distribution, le tourisme, les mdias et ldition, et les services financiers. Selligent compte 180 collaborateurs. Lentreprise a t fonde en 1990 en Belgique, o se trouve aujourdhui encore son sige social. En outre, Selligent est prsente en France, aux Pays-Bas, en Allemagne, en Italie et en Espagne et couvre la plupart des pays europens via un rseau dagences de marketing et de communication, de franchises, de distributeurs et dintgrateurs.

Pour plus dinformation, consultez notre site web www.selligent.com/fr ou notre blog www.blog.selligent.com/fr.

Suivez Selligent:

Selligent en video: http://bit.ly/XkCGJS

A propos de Yourzine

Yourzine est une agence de marketing de fidlisation qui aide ses clients mettre en place une stratgie de contact cross-canal et dployer leurs campagnes de faon efficace. Lalliance de connaissances stratgiques et techniques et le dploiement cratif des campagnes font la force de Yourzine, qui ne perd jamais de vue limpact et le rsultat. Yourzine conseille, ralise et optimise. Lagence compte des clients de renom, tels que HEMA, Albert Heijn, IKEA Nederland, CZ Verzekeringen, de Efteling, Luxaflex, Unicef et Eneco.

Yourzine fait partie du Groupe LECTRIC, cr en 1997. Le groupe compte aujourdhui 200 professionnels du numrique qui mettent leur talent au service de clients tels que lANWB, HEMA, Eneco et Yarden. Le Groupe LECTRIC est constitu de dix bureaux spcialiss, dont chacun occupe une position de premier plan sur son propre march : Colours, Here, LECTRIC Internetopleidingen, NR6, Provarix, Searchresult, Someone, Social Inc, Symfony-XIB et Yourzine. www.lectricgroep.nlwww.yourzine.nl

A propos de V&D

Fonde en 1887, l’enseigne V&D est la plus importante chane de grands magasins des Pays-Bas. Elle propose un vaste assortiment et un mlange subtil de marques rputes et de marques de distributeur. V&D compte plus de 4.000 espaces boutiques de grandes marques, emploie quelque 10.000 collaborateurs et accueille 2,2 millions de visiteurs par semaine dans ses 62 succursales et sur son site Web vd.nl. Ses produits peuvent galement tre commands en ligne via le site www.vd.nl au moyen dun ordinateur ou dune tablette. Lappellation La Place est le concept horeca de V&D et les deux entits font partie intgrante de Sun European Partners. Pour de plus amples informations, nhsitez pas visiter le site www.vd.nl ou www.laplace.nl, ou nous suivre sur Facebook, Twitter, Hyves ou YouTube.

Informations pour la presse:

Text100 Global Communications

Michelle Nguyen

Tl.: +31 (0)20 530 43 35

E-mail: michelle.nguyen

Twitter: @text100benelux

Selligent BeNeLux

Gerlinde Houbrechts

Tl.: +32 (0)2 808 89 37

E-mail: gerlinde.houbrechts

Si vous ne souhaitez plus recevoir de communiqus de presse de Text100 lavenir, il vous suffit de nous en faire part par courrier lectronique ladresse unsubscribe.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s