Text100 Benelux

Activision bouwt next-generation buzz verder uit op Gamescom 2013

Activision bouwt next-generation buzz

verder uit op Gamescom 2013

De Line-up bestaat uit Call of Duty®: Ghosts, Destiny™ en Skylanders SWAP Force™

Keulen, Duitsland – 20 augustus2013 – Activision Publishing, Inc., een dochteronderneming van Activision Blizzard, Inc. (NASDAQ: ATVI), bouwt op Gamescom 2013 verder aan de buzz rond de ‘next-generation of gaming’. Er is een line-up samengesteld van games waar dit jaar het meest naar wordt uitgekeken. Call of Duty®: Ghosts en Destinywordenallebei getoond op de stand van Activision in hal 7.1. Skylanders SWAP Force is te zien op de stand van SONY Computer Entertainment Duitsland in hal 7.1 van het Koelnmesse GmbH Exhibition Centre in Keulen waar Gamescom dit jaar plaats vindt van 21 t/m 25 augustus.

“Met de next-generation consoles op komst is het overduidelijk een spannende tijd voor gamers,” zegt Eric Hirshberg, CEO van Activision Publishing. “Er is geen betere plek dan Gamescom om de ongelooflijke stroom van games die wij in de pijplijn hebben met de wereld te delen. Hier kunnen onze fans kennismaken met de games en ze ook echt ervaren. Met Call of Duty: Ghosts, Destiny en Skylanders Swap Force denken we op de show de games in handen te hebben waar dit jaar het meest naar wordt uitgekeken en waar het meest over wordt gesproken."

De stand van Activision brengt een interactieve ‘Show Mode’. Dit houdt in dat er een verbluffende 190° panoramische en cinematografische theaterervaring wordt geboden, waarop video en gameplay footage uit Call of Duty: Ghosts, Destiny en Skylanders SWAP Force te zien zal zijn.

Op Gamescom pakt Activision uit met:

Call of Duty®: Ghosts

Call of Duty: Ghosts, gepubliceerd door Activision en ontwikkeld door Infinity Ward, luidt voor de recordbrekende franchise de ´next generation of gaming´ in. De innovatieve stand op Gamescom is zo ontwikkeld dat fans visueel worden overdonderd en een intense en indrukwekkende ervaring zullen ondergaan.

Op 14 augustus werd in Los Angeles Call of Duty: Ghosts Global Multiplayer onthuld en op Gamescom 2013 volgt de wereldpremière van de multiplayer Call of Duty: Ghosts – uitsluitend voor consumenten. Beursbezoekers krijgen de gelegenheid om de game, waar dit jaar zo naar wordt uitgekeken, als een van de eerste ter wereld te spelen.

In samenwerking met Xbox en Twitch TV verzorgt Activision een Call of Duty: Ghosts Multiplayer Showcase. Deze wordt op woensdag 21 augustus vanaf 18.00 uur live gestreamed. De hosts zijn Aceybongos en Major Nelson van Xbox en de live stream toont live gameplay van de beste pro-players in Europa en interviews met de ontwikkelaars van Infinity Ward. Ook wordt aandacht besteed aan details van de nieuwe Call of Duty, die komende november beschikbaar komt. Ga op de juiste tijd naar http://www.twitch.tv/callofdutyghosts.

Call of Duty: Ghosts biedt, aangedreven door de nieuwe, next-gen engine, een compleet vernieuwde wereld, setting en cast met personages. Maar dankzij de verbeterde technologische mogelijkheden toont Call of Duty: Ghosts niet alleen wat mogelijk is op ´next-gen´, ook levert de game de best uitziende ‘current gen’ die maar mogelijk is. Op 5 november 2013 staat de gamerelease gepland voor de Xbox 360® van Microsoft, PlayStation®3 (PS3), Nintendo Wii U™ en Windows® PC. De titel komt uit op de Xbox One™ en PlayStation® 4 (PS4) op een datum die nog wordt bekend gemaakt.

Destiny

In samenwerking met Bungie toont Activision op Gamescom 2013 Destiny. Deze volgende stap in interactief entertainment brengt first-person action gamers samen in een gedeelde online wereld vol meeslepende avonturen.

Om de epische sensatie van Destiny goed weer te geven wordt er op Gamescom 2013 het grootste demotheater gebouwd dat de beurs ooit heeft gezien. Het theater is 22 meter lang, 13 meter breed en het is met 8 meter zo hoog als een gebouw van drie verdiepingen. Er zijn 192 zitplaatsen en aanwezigen zullen getuige zijn van een live-demo, gesitueerd in het Oude Rusland, en wordt gespeeld door zeven gamers. Het theater komt rechtstreeks van E3 naar Duitsland en heeft ook een custom-built ‘Fallen’ standbeeld, waar bezoekers de gelegenheid hebben om hun eigen Destiny fotomoment te beleven en de GameStop informatiebalie biedt limited edition Destiny T-shirts. Fans kunnen ook een serie exclusieve Destiny ruilkaarten bemachtigen. Op de eerste dag van de consumentenshow brengen Activision en Bungie een nieuwe ViDoc uit, getiteld “Out Here in the Wild”, die kijkers meeneemt achter de schermen bij de ontwikkelaars van Destiny’s rijke universum.

In een verhaalgedreven universum ontvouwt de Destiny-saga zich aan de hand van epische verhalen en avonturen. Spelers worden in een nieuw universum opgenomen, vol ambitieuze onderlinge cross-verbanden, waarin het draait om openbare en sociale activiteiten die zijn gericht op samenwerking en competitie. De game is ontwikkeld voor PS4, PS3, Xbox One en Xbox 360. Kijk voor meer informatie op: www.DestinyTheGame.com en ga voor exclusieve updates naar de officiële sociale kanalen van Destiny, www.facebook.com/DestinyTheGame en @DestinyTheGame (Twitter). Op www.Bungie.net kan direct worden gecommuniceerd met de ontwikkelaars. De game is wereldwijd al in pre-order beschikbaar bij geselecteerde retailers.

Skylanders SWAP Force™

Activision’s bestverkopende game in de eerste helft van 2013[1] biedt een nieuwe innovatie met Skylanders SWAP Force, waarin de nieuwe feature ‘dynamic swapability’ wordt geïntroduceerd. De pioniers van het toys-to-life genre geven kinderen en gamers nooit eerder geziene keuzemogelijkheden, want zij bepalen vanaf nu zelf hoe ze Skylands verkennen en de strijd aanbinden met Kaos door de bovenste en onderste helft van hun poppetjes te verwisselen. Zo veranderen ze 16 SWAP ForceTM personages in meer dan 250 unieke combinaties[2]. Gamescom-bezoekers die de ‘Show Mode’ in de stand van Activision bezoeken maken kans op een van de drie exclusieve T-shirts die speciaal voor Gamescom zijn gemaakt. Bezoekers van de SONY Computer Entertainment Duitsland stand in Hall 7.1 kunnen Skylanders SWAP Force spelen op PS3 en PS4.

Skylanders SWAP Force, gesitueerd in een rijk gedetailleerde next-gen wereld, neemt kinderen mee op een nieuw avontuur met 32 nieuwe personages met eigen unieke krachten en persoonlijkheden. De game biedt ook nieuwe vaardigheden, zoals vliegen, klimmen en teleporteren die kunnen worden ingezet in speciale gebieden van de Skylands. Bovendien kunnen fans Skylanders SWAP Force spelen met hun volledige collectie van meer dan honderd figuren uit Skylanders Spyro’s Adventure® en Skylanders Giants. De release van Skylanders SWAP Force staat in Noord-Amerika gepland op 13 oktober, in Australië op 16 oktober en in Europa op 18 oktober. De game is ontwikkeld voor PS4, PS3, Xbox One, Xbox 360 en de Wii U™ en Wii™ systemen van Nintendo en Nintendo 3DS™; de ESRB heeft de rating E10+ afgegeven.

Angry BirdsTM Star Wars®

Op Gamescom 2013 toont Activision Angry Birds Star Wars, een game waarin het plezier en avontuur van twee prijswinnende franchises samengaan. Op zowel home- als handheld gaming consoles kan een nieuw publiek genieten van de versmelting van de klassiekers Angry Birds en Star Wars™. Angry Birds Star Wars biedt een episch verhaal vol bekende, gevederde gezichten en tot de verbeelding sprekende settings. Angry Birds Star Wars zal live te zien zijn op de stand van Microsoft Xbox.

Over Activision Publishing, Inc.

Activision is wereldleider op het gebied van het ontwikkelen, uitgeven en de distributie van interactief entertainment en vrijetijdsproducten. Het hoofdkwartier van Activision Publishing, Inc. bevindt zich in Santa Monica, California. Activision heeft bedrijven in de Verenigde Staten, Canada, Brazilië, Mexico, Groot-Brittannië, Frankrijk, Duitsland, Ierland, Italië, Zweden, Spanje, Noorwegen, Denemarken, Nederland, Australië, het vasteland van China en de regio Taiwan. Meer informatie over Activision en de producten vind je op de website van het bedrijf, www.activision.com.

Cautionary Note Regarding Forward-looking Statements: Information in this press release that involves Activision Publishing’s expectations, plans, intentions or strategies regarding the future are forward-looking statements, including expected launch dates for new products, that are not facts and involve a number of risks and uncertainties. Factors that could cause Activision Publishing’s actual future results to differ materially from those expressed in the forward-looking statements set forth in this release include unanticipated product delays and other factors identified in the risk factors sections of Activision Blizzard’s most recent annual report on Form 10-K and any subsequent quarterly reports on Form 10-Q. The forward-looking statements in this release are based upon information available to Activision Publishing and Activision Blizzard as of the date of this release, and neither Activision Publishing nor Activision Blizzard assumes any obligation to update any such forward-looking statements. Forward-looking statements believed to be true when made may ultimately prove to be incorrect. These statements are not guarantees of the future performance of Activision Publishing or Activision Blizzard and are subject to risks, uncertainties and other factors, some of which are beyond its control and may cause actual results to differ materially from current expectations.

###

Halo is a registered trademark of Microsoft Corporation in the United States and/or other countries. Microsoft is not the publisher of Destiny. Activision has no affiliation with Halo.

“PlayStation” is a registered trademark of Sony Computer Entertainment Inc. Nintendo trademarks and copyrights are properties of Nintendo. © 2013 Bungie, Inc. All rights reserved. Destiny, the Destiny Logo, Bungie and the Bungie Logo are among the trademarks of Bungie, Inc. Published and distributed by Activision. ACTIVISION, SKYLANDERS SPYRO’S ADVENTURE, SKYLANDERS SWAP FORCE, SKYLANDERS GIANTS, SWAP FORCE, CALL OF DUTY, MODERN WARFARE, and CALL OF DUTY GHOSTS are trademarks of Activision Publishing, Inc.

Angry Birds is a trademark of Rovio Entertainment Ltd. Copyright 2009-2013 Rovio Entertainment Ltd.

STAR WARS™ and all characters, names, logos and related indicia are trademarks of and © 2013 Lucasfilm Ltd. All Rights Reserved. Used Under Authorization.

All other trademarks and trade names are the properties of their respective owners.

Voor vragen kunt u contact opnemen met Text100 Global Communications:

Michelle Nguyen

T: 020 530 4335

E:michelle.nguyen

Ruud van Lieshout

T: 020 530 4344

E:ruud.vanlieshout

Twitter:@text100benelux

Indien u geen persberichten van Text 100 meer wenst te ontvangen in de toekomst, kunt u een e-mail sturen aanunsubscribe@text100.nl.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s