Persberichten

Persbericht: Yourzine maakt zich hard voor jong digital talent met partnership Digital Future Foundation

Yourzine maakt zich hard voor jong digital talent met partnership Digital Future Foundation

´s-Hertogenbosch, 10 november 2014 Yourzine, een toonaangevend dialoogmarketingbureau in Nederland, is partner geworden van de stichting Digital Future Foundation, een stichting die zich inzet om jongeren een kans te bieden op een carrière in digitale marketing. Door samen te werken met partners en hiermee jongeren te voorzien van zowel theoretische als praktische online kennis vult de Digital Future Foundation het gat tussen studie en de arbeidsmarkt.

Yourzine zal samen met de Digital Future Foundation tijdens het schooljaar 2014-2015 een aantal evenementen organiseren met klanten van Yourzine. Hierbij staat kennisdeling, creatie, innovatie en interactie centraal. Het gaat wat Yourzine en de Digital Future Foundation betreft niet alleen om de input van jongeren, maar ook om het feit dat jongeren iets tastbaars terugkrijgen wat zij in de toekomst goed kunnen gebruiken.

“Yourzine hecht groot belang aan een gerichte opleiding voor talentvolle studenten in ons vakgebied. Daar waar de traditionele opleidingen in Nederland niet voldoen. Wij verzorgen workshops en gaan met studenten op bezoek bij onze klanten om hen zo alle kneepjes van het vak te leren.” aldus Michiel van Riemsdijk, directeur Yourzine.

Volgens Lars Sang Mo Boom, initiatiefnemer van het Digital Future concept, besteedt het huidige onderwijs te weinig aandacht aan ‘digitale’ onderwerpen als online marketing, zoekmachineoptimalisatie, UX, wearables, online branding, mobile en e-commerce. “Dit is een gemiste kans,” aldus Boom. “Door talenten te koppelen aan bedrijven die ‘digitaal’ hoog in het vaandel hebben staan zullen ze boven de massa uitsteken. Ook beschikken ze over een refertentiekader en ontwikkelen ze extra vaardigheden die de school ze in veel gevallen niet kan bieden. Daarnaast staat het bedrijfsleven om dit soort jong talent te springen. We zijn zeer blij met de toevoeging van Yourzine als partner. Deze speler in de digitale markt sluit perfect aan op het gedachtegoed van de Digital Future Foundation.”

De eerste bijeenkomst vond afgelopen woensdag 5 november plaats op het hoofdkantoor van Yourzine in Den Bosch met toerisme studenten van de NHTV Breda. Docente Miranda Cornelisse over deze kans voor haar studenten: “In het toerisme wordt de digitale wereld nu pas ontdekt, terwijl andere branches er al veel langer actief mee zijn. Daar vind je bijvoorbeeld al de best practices, terwijl het toerisme deze nog aan het ontdekken zijn. Wij willen met onze studenten graag eens een kijkje in een andere keuken nemen, om te zien welke ingrediënten wij mee kunnen nemen. Dankzij DFF en Yourzine wordt dit mogelijk gemaakt, een unieke gelegenheid voor onze studenten van het I-Tours Design Lab.”

Over Yourzine

Yourzine is een toonaangevend dialoogmarketingbureau dat merken en organisaties helpt om persoonlijke meerwaarde te geven aan alle contactmomenten tussen merk en consument. Het bureau werkt op basis van klantinzicht, waarna klantcontact wordt verzorgd met als doel klantwaarde verhogen. De kracht van Yourzine is de mix tussen strategische en technische kennis en de creatieve uitrol van campagnes. Met een continu oog voor het effect en het resultaat. Yourzine werkt voor merken en organisaties als Albert Heijn, Etos, Samsung, HEMA, V&D, De Efteling, IKEA, Triodos Bank, NRC, Unicef, Het Nederlandse Rode Kruis en Ziggo.

Yourzine is ISO 9001 en ISO/IEC 27001:2005 gecertificeerd en maakt onderdeel uit van de LECTRIC Groep. De LECTRIC Groep is in 1997 ontstaan en gegroeid tot een organisatie van acht gespecialiseerde bureaus en 250 professionals. Voor meer informatie kunt u kijken opwww.lectricgroep.nl en www.yourzine.nl.

Volg Yourzine op:

· Twitter: www.twitter.com/yourzine

· Facebook: www.facebook.com/yourzine

Voor vragen kunt u contact opnemen met:

Michelle Nguyen Cherilyn Mets

Text100 Global Communications Text100 Global Communications
T: 020 530 43 35 T: 020 530 43 46
E: michelle.nguyen E: cherilyn.mets

Indien u geen persberichten van Text100 meer wenst te ontvangen in de toekomst, kunt u een e-mail sturen aan unsubscribe.