Persberichten

Persbericht: Lebara lanceert mobiele app voor gratis bellen en berichten sturen / Press release: Lebara launches mobile app for free calls and text messaging

Note aux rédacteurs: Voir communiqué en anglais ci-dessous

Lebara lanceert mobiele app voor gratis bellen en berichten sturen

Nieuwe Lebara Talk-app biedt gebruikers gratis bellen in HD kwaliteit en het versturen van berichten naar anderen

Goedkoop internationaal bellen en eenvoudig contant opwaarderen

Londen, 25 februari 2015 – Lebara, het universele merk voor migrantengemeenschappen in de hele wereld, breidt zijn mobiele diensten uit naar nieuwe markten met de lancering van Lebara Talk. Bij de gratis te downloaden bel- en berichtenapp staat gebruiksgemak centraal, met een belangrijke rol voor contant opwaarderen. Lebara heeft het aantal fysieke winkels waar contant opwaarderen mogelijk is verdubbeld en schaalt zo zijn persoonlijke benadering in hoog tempo op. Naast opwaarderen in de winkel is het ook mogelijk om online of via de app op te waarderen.

Lebara Talk is nu verkrijgbaar voor smartphones met Android en iOS en is in eerste instantie beschikbaar in het Engels, Mandarijn, Arabisch, Italiaans, Spaans en Indonesisch. Iedereen die de app downloadt, krijgt een gratis tegoed.

De belangrijke functies van Lebara Talk zijn:

· Gratis gesprekken: Gratis bellen in HD kwaliteit en berichten versturen naar andere gebruikers van de Lebara Talk-app;

· Gebruiksgemak: Contant of met je bankpas opwaarderen bij een winkel bij jou in de buurt, in de app of online;

· Eenvoud: Werkt op alle netwerken, zonder dat je van SIM-kaart hoeft te wisselen;

· Transparantie: Zien wat een gesprek kost voordat je gaat bellen, zodat je weet wat je precies uitgeeft aan goedkope internationale gesprekken;

· Kortingen: Nog meer besparen met Super Savers voor de landen waar je regelmatig naartoe belt;

· Betrouwbaarheid: Meer duidelijke gesprekken ervaren met vrienden en familie dankzij gesprekken in HD via wifi.

Yoganathan Ratheesan, voorzitter en CEO van de Lebara Group, over de unieke functies van Lebara Talk: “Uit ervaring weten we dat niet iedereen toegang heeft tot een bankrekening. Daarom werken we samen met fysieke winkels die contant opwaarderen mogelijk maken. We hebben voor Lebara Talk dezelfde werkwijze toegepast, zodat de app zo universeel en toegankelijk mogelijk is.”

Lebara is vastberaden te voorzien in de behoeften van migrantengemeenschappen en heeft zichzelf bewezen als betrouwbaar, bekroond Europees merk, dat betaalbare mobiele prepaid-diensten aanbiedt aan vijf miljoen actieve klanten.

Ratheesan over de lancering: “We streven er elke dag naar om mensen uit verschillende landen, generaties en culturen bij elkaar te brengen. Dit geeft ons, samen met recent onderzoek waaruit blijkt dat Lebara relevant is, op grote schaal gebruikt wordt en kan rekenen op het vertrouwen van zijn klanten, het vertrouwen voor dit nieuwe en spannende hoofdstuk.”

Lebara Talk is nu gratis te downloaden in de App Store of via Google Play.

Download screenshots van de Lebara Talk-app via: http://we.tl/9b1Eu4RCxJ

Kijk voor meer informatie op www.lebara.com/talk of neem contact op met PR bureau Text100:

Michelle Nguyen Cherilyn Mets
T. +31 20 530 4335 T. +31 20 530 4346
E. michelle.nguyen E. cherilyn.mets

Indien u geen persberichten van Text100 meer wenst te ontvangen in de toekomst, kunt u een e-mail sturen aan unsubscribe.

Over Lebara

Lebara, het internationale merk voor migrantengemeenschappen over de hele wereld, helpt om mensen uit alle landen, generaties en culturen bij elkaar te brengen. De Lebara Group is in 2001 opgericht en is uitgegroeid tot een betrouwbaar en gevestigd MVNO-bedrijf met activiteiten in acht landen. Het leidende principe achter de continue uitbreiding van Lebara is het aanbieden van toegankelijke producten en diensten die het leven van migranten eenvoudiger maken, van communicatie tot entertainment en financiële diensten. Lebara is al onderscheiden met talloze branche-awards voor zijn innovaties en zijn succesvolle bedrijfsvoering, voor het diverse personeelsbestand en voor de uitstekende klantenservice. Via het werk van de Lebara Foundation willen de aandeelhouders iets terugdoen voor de gemeenschappen die Lebara bedient. Lebara is niet beursgenoteerd. Bezoek www.lebara.com voor meer informatie.

Lebara launches mobile app for free calls and text messaging

New Lebara Talk app offers users HD calls and text messaging at zero costs

Low cost international calls and convenient cash top-up

London, February 25, 2015 – Lebara, the universal brand for the world’s migrant community, is expanding its mobile services into new markets with the launch of Lebara Talk. Convenience is at the core of the free-to-download voice and messaging app, with cash top-up a key feature. By doubling the existing number of local stores offering cash top-up, Lebara is rapidly scaling its personal approach, while also offering the option to top up online or in-app.

Available for smartphones on Android and iOS, Lebara Talk launches initially in English, Mandarin, Arabic, Italian, Spanish and Indonesian, with free credit on download for every customer.

Key features of Lebara Talk are:

· Free conversations: Chat to other Lebara Talk app users at zero cost;

· Convenience: Locate and top up in your local store with cash or card, as well as in-app or online;

· Simplicity: Works across all networks with no need to switch SIM card;

· Transparency: Check rates before you make a call so you know what you’re spending on low cost international calls;

· Discounts: Save further with Super Savers to the places you call regularly;

· Reliability: Experience a clearer conversation with friends and relatives thanks to HD-quality calls over WiFi.

On Lebara Talk’s unique attributes, Yoganathan Ratheesan, Chairman and CEO of Lebara Group, said, “From experience we know that not everyone has access to a bank account, which is why we partner with local stores who provide a cash top-up option. We’ve adopted this same approach with Lebara Talk to make the app as universally accessible as possible.”

Lebara is committed to meeting the needs of migrant communities and has established itself as a trusted, award-winning European brand, providing low cost, pay as you go mobile services to five million people.

Commenting on the launch, Ratheesan explained, “Everyday we are committed to helping people unite across borders, generations and cultures. The insight we gain from this, combined with recent research confirming that Lebara has relevance, scale and consumer trust, gives us the added confidence to embark on this new and exciting chapter.

Lebara Talk is now available for free in the App Store and Google Play.

Download screenshots of the Lebara Talk app: http://we.tl/9b1Eu4RCxJ.

For more information please visit www.lebara.com/talk or contact Text100 PR agency:

Michelle Nguyen Cherilyn Mets
T. +31 20 530 4335 T. +31 20 530 4346
E. michelle.nguyen E. cherilyn.mets

About Lebara

Lebara, the universal brand for the world’s migrant community, helps people unite across borders, generations and cultures. Founded in 2001, the Lebara Group has built a trusted and established MVNO business with operations in eight countries. Offering inclusive and accessible products and services that make migrants’ lives easier – from communications, to entertainment and financial services – is the guiding principle behind Lebara’s continued expansion. Lebara has been recognised for its innovation and business successes, as well as its diverse workforce and best-in-class customer service, with numerous industry awards. Through the work of the Lebara Foundation, the shareholders are committed to giving back to the communities that Lebara serves. Lebara is a privately held company. Visit www.lebara.com to learn more.