Persberichten

Persbericht: Kodak Alaris lanceert nieuwe business unit AI Foundry | Communique de presse: Kodak Alaris lance AI Foundry

Note aux rdacteurs: Voir communiqu en francais ci-dessous

Kodak Alaris lanceert nieuwe business unit AI Foundry voor snellere levering van bedrijfsoplossingen op basis van Artificial Intelligence

Nieuwe business unit helpt klanten om elektronische communicatie optimaal te gebruiken en zo een betere klantervaring te bieden

Bunschoten-Spakenburg, 9 november 2015 Kodak Alaris kondigt vandaag de oprichting van AI Foundry aan, een businessunit die andere organisaties helpt om hun gestructureerde en ongestructureerde data te verwerken en te begrijpen met behulp van gepatenteerde Artificial Intelligence (AI)-technologie. De lancering van AI Foundry is de volgende stap in de evolutie van Kodak Alaris naar de grootste leverancier van informatiebeheersoplossingen ter wereld. Het bouwt voort op het succes van hun bekroonde documentscanners en scansoftware waarmee bedrijfsprocessen in vele van de grootste bedrijven ter wereld worden ondersteund.

Volgens IDC zijn ongestructureerde communicatie en verwante content, zoals e-mails, foto’s, instant messages, social media, documenten en andere formaten goed voor 90% van alle digitale informatie.[1] Bedrijven moeten deze ongestructureerde content eerst lezen en begrijpen voordat een respons kan worden gegenereerd en een bedrijfsproces kan worden gestart. Hiervoor hebben organisaties nieuwe geautomatiseerde oplossingen nodig die het volume en de verscheidenheid aan ongestructureerde data aankunnen. Indien ze dit niet doen, moeten ze met steeds arbeidsintensievere B2B- of B2C-processen werken.

Ongestructureerde communicatie is een uitdaging voor elk bedrijf. Het bemoeilijkt automatisering, zorgt ervoor dat bedrijfsprocessen meer kosten en verlaagt de klanttevredenheid”, zegt Steve Butler, algemeen directeur van AI Foundry. “AI Foundry is opgericht om de kracht van kunstmatige intelligentie optimaal te benutten, zodat we amorfe gegevens beter kunnen begrijpen en slimmer “contextgevoelig” informatiebeheer kunnen leveren. Dankzij onze end-to-end oplossingen voor het automatiseren van bedrijfsprocessen kunnen bedrijven samen met AI Foundry de klantervaring verbeteren, problemen met content management bedrijfsbreed aanpakken en de beste ROI bereiken.”

Oplossingen op basis van kunstmatige intelligentie zijn vooral krachtig wanneer ze worden gebruikt om klantcommunicatie te begrijpen en actie te ondernemen, zoals bij het reageren op een aanvraag, de opbouw van een kennisbank of de start van een workflowproces. Met deze nieuwe technologie kunnen organisaties zorgen voor een nauwkeurigere respons bij een eerste contact, proceduretijden verminderen, transactiekosten verlagen en de productiviteit van werknemers verhogen. Maar het gaat om meer dan alleen geld besparen. Bedrijven kunnen dankzij AI Foundry immers ook hun klanttevredenheid en -loyaliteit verhogen door de klantervaring te verbeteren.

Het paradepaardje van AI Foundry, Info Insight, is de ideale oplossing voor bedrijven in diverse sectoren en verticale markten, zoals verzekeringsmaatschappijen, bedrijven in de gezondheidzorg, retailers, logistieke bedrijven, nutsbedrijven en alle andere bedrijven die op elektronische wijze met hun leveranciers communiceren. De algoritmen die aan de basis van deze oplossing liggen, gebruiken lingustiek (natuurlijke taalverwerking) om ongestructureerde communicatie te interpreteren. Tegelijkertijd leren ze in real-time bij en worden ze zo dus elke minuut “slimmer”. Info Insight maakt ook gebruik van “smart routing”-technologie, waarbij aanvragen en voorgestelde responsen naar de “beste medewerker” worden gestuurd, rekening houdend met de vaardigheden, beschikbaarheid, tijdzone en talen van de medewerker in kwestie.

De naam “AI Foundry” sluit perfect aan bij onze ijzersterke oplossingen voor het begrijpen en beheren van ongestructureerde communicatie”, aldus Alan Swahn, vice-president marketing bij AI Foundry. Het belangrijkste voordeel is dat Info Insight natuurlijke taalverwerking gebruikt om ongestructureerde informatie te lezen en te begrijpen. Deze informatie is afkomstig uit alle media die we gebruiken om in ons dagelijks leven met anderen te communiceren, zoals e-mail, webchat, sms-berichten, e-mailbijlagen en berichten op sociale media. De klassieke systemen op basis van regels en zoekwoorden zijn niet in staat om de problemen op te lossen waarmee we vandaag worden geconfronteerd. Onze nieuwe generatie van ‘context bewuste’ informatiesystemen zorgt ervoor dat AI Foundry de explosieve groei van ongestructureerde data aan kan.”

Volgens een rapport van Forrester Research[2] is kunstmatige intelligentie dit decennium aan een ware opmars bezig en zal het uiteindelijk een deel worden van onze dagelijkse omgang met klanten. Dit kan gaan via computers, apparaten, draagbare apparaten en systemen die we gebruiken om taken uit te voeren, te antwoorden en ondersteuning te krijgen bij het nemen van beslissingen en die repetitieve handelingen automatiseren.

Met de investering in AI Foundry toont Kodak Alaris dat het zich blijft inzetten voor de integratie van organisatorische bedrijfsprocessen. Op die manier steunt het bedrijven die op zoek gaan naar manieren om alle vormen van communicatie te beheren om zo de tevredenheid en loyaliteit van hun klanten te verbeteren.

Beeldmateriaal kunt u hier downloaden: http://we.tl/NoeMPl42ET

Over AI Foundry

AI Foundry, een businessunit van Kodak Alaris, maakt een nieuwe generatie van zelflerende software mogelijk die de automatisering binnen bedrijven aanzienlijk verhoogt. Het doet dit door de elektronische communicatie uit alle informatiekanalen, waaronder e-mail, webchat, sociale media, sms-berichten van smartphones en papieren scans, te begrijpen en te leren, en actie te ondernemen op basis van deze informatie.

Bedrijven kunnen zo zorgen voor een nauwkeurigere respons bij een eerste contact, proceduretijden verminderen, transactiekosten verlagen en de productiviteit van werknemers verhogen. Dit alles draagt bij tot een betere klantervaring. Klanten kunnen onze software op basis van kunstmatige intelligentia op locatie of via de cloud in een Software as a Service (SaaS)-model gebruiken. Ons doel is om de klanttevredenheid en -loyaliteit bij onze klanten te verhogen, en tegelijkertijd hun operationele kosten te verlagen.

Ga voor meer informatie naar Info. U kunt ons ook volgen op Twitter, twitter.com/AIFoundry, LinkedIn, linkedin.com/company/AI-Foundry en Facebook, facebook.com/AIFoundry.

Over Kodak Alaris

Kodak Alaris is een bedrijf dat is ontstaan uit n van de meest iconische merken ter wereld. De divisie Information Management helpt organisaties informatie op te slaan op basis van digitale en papieren bronnen, hieruit inzichten te destilleren, en de juiste informatie op het juiste moment op de juiste locatie af te leveren voor betere bedrijfsresultaten. Onze portfolio omvat bekroonde documentscanners en opnamesoftware die de bedrijfsprocessen van de grootste bedrijven ter wereld automatiseren.

Onze Imaging-divisie omvat Retail Systems Solutions, de wereldleider op het gebied van fotokiosken en systemen voor dry labs; Paper and Output Systems, dat het ruimste gamma aan fotografisch papier en workflowoplossingen leveren aan gespecialiseerde retailers, professionele laboratoria en fotografen; Film Capture, dat consumenten en professionals een volledig aanbod aan videoproducten voor fotocamera’s biedt; en Event Imaging Solutions, dat digitale fotografieservices levert aan pretparken, iconische bestemmingen en resorts over de hele wereld.

Het handelsmerk Kodak en de huisstijl worden gebruikt onder licentie van Eastman Kodak Company. Ga voor meer informatie naar www.kodakalaris.com.

[1] EMC Digital Universe Study, met gegevens en analyse door IDC, april 2014

2 Artificial Intelligence Can Finally Unleash Your Business Applications’ Creativity, Forrester Research, februari 2015

Contactpersonen voor de media:

Sophia Heemskerk

Text100 Global Communications

E: sophia.heemskerk

T: 020 530 4333

Kodak Alaris lance AI Foundry – et accompagne les entreprises dans leur gestion dinformations grce des solutions bases sur lintelligence artificielle

La nouvelle division ddie loffre logicielle aide les entreprises rationaliser les diffrentes communications lectroniques afin doptimiser lexprience clients

Bunschoten-Spakenburg, le 9 novembre 2015 Kodak Alaris annonce aujourdhui la cration de AI Foundry, une division ddie aider les socits traiter les donnes structures ou non structures en utilisant une technologie dintelligence artificielle (IA) propritaire. Le lancement dAI Foundry constitue une nouvelle phase dans lvolution de Kodak Alaris en tant que leader du march des solutions de gestion dinformations, et sappuie sur le succs de ses scanners de documents et de ses logiciels de capture prims utiliss par les plus grandes entreprises du monde.

Selon le cabinet de conseil IDC, les communications non structures et le contenu li (e-mails, photos, messages instantans, documents et autres formats) constituent 90 % des informations numriques.[3] Ce contenu non structur doit tre lu et compris, avant quune rponse ne soit cre et quun processus dentreprise ne soit dmarr. Par consquent, les entreprises ont besoin de nouvelles solutions dautomatisation afin de pouvoir rpondre au volume et la diversit des donnes non structures ou de faire face aux processus B2B ou B2C demandant de plus en plus de main duvre.

Les communications non structures perturbent lquilibre des entreprises, elles ne peuvent pas tre traites par des processus automatiss et rendent les processus dentreprise coteux tout en rduisant la satisfaction du client , explique Steve Butler, directeur gnral dAI Foundry. AI Foundry a t mise en place pour exploiter le potentiel offert par lintelligence artificielle afin de comprendre les donnes amorphes et dapporter une gestion des informations plus intelligente ” sensible au contexte “. laide de nos solutions compltes dautomatisation des processus dentreprise, les socits peuvent collaborer avec AI Foundry pour rsoudre les problmes de satisfaction client ou de gestion des contenus de faon extensive et gnrer ainsi des rendements optimaux.

Les solutions bases sur lintelligence artificielle sont dautant plus efficaces quand elles sont utilises pour comprendre les communications des clients et ragir rapidement, que ce soit pour rpondre une question, crer une base de connaissances ou lancer un processus mtier. Grce ladoption de ces nouvelles technologies, les entreprises peuvent apporter des rponses plus prcises ds la premire interaction, minimiser les cots de transaction et augmenter la productivit de leurs employs. Au del de simples conomies, les entreprises peuvent dsormais augmenter la satisfaction et la fidlit de leurs clients en leur apportant un meilleur service.

Le produit phare dAI Foundry Info Insight est idal pour les entreprises au sein dindustries diverses et dans des marchs verticaux tels que lassurance, les services de sant, la vente au dtail, la logistique, les services publics et tous les autres environnements o les clients interagissent avec les entreprises par voie lectronique. Les algorithmes utiliss par le logiciel sappuient sur la linguistique (cest dire une comprhension smantique) pour exploiter les communications non structures, tout en apprenant en temps rel et en devenant plus intelligents au fil du temps. Info Insight comprend galement un systme dacheminement intelligent pour envoyer des questions et des suggestions de rponses la personne adquate en fonction de son niveau de formation, de sa disponibilit, du fuseau horaire dans lequel elle se trouve et mme les langues pratiques.

Le nom AI Foundry sinscrit dans notre stratgie de prestation de solutions durables et fiables permettant de comprendre et de grer les communications non structures , dclare Alan Swahn, vice-prsident du marketing chez AI Foundry. Lavantage principal de la solution Info Insight est le traitement automatique du langage naturel pour la lecture et la comprhension dinformations non structures en provenance de tous les mdias utiliss pour la communication dans notre vie de tous les jours, y compris les e-mails, les services de discussion en ligne, les SMS, les pices jointes et les contenus prsents sur les rseaux sociaux. Les systmes traditionnels fonctionnant partir de rgles et de mots cls ne sont tout simplement plus assez performants pour rpondre aux dfis actuels. Cette nouvelle solution de gestion des informations ” sensible au contexte ” positionne AI Foundry de faon exploiter efficacement la croissance exponentielle des donnes non structures.

Selon un rapport publi par Forrester Research[4], lintelligence artificielle connat une croissance rapide depuis quelques annes, et elle deviendra partie intgrante de linteraction quotidienne des clients avec les ordinateurs, les priphriques, les appareils technologiques portables et les systmes utiliss pour mener bien nos tches, obtenir des rponses, recevoir de laide lors des prises de dcisions et automatiser des actions rptitives.

Linvestissement effectu dans AI Foundry dmontre lengagement de Kodak Alaris accrotre sa participation dans les principaux processus dorganisation, une poque o les socits cherchent de nouveaux moyens de grer toutes les formes de communication afin damliorer la satisfaction et la fidlit des clients.

Tlcharger du matriel visuel: http://we.tl/NoeMPl42ET

propos dAI Foundry

AI Foundry, une division de Kodak Alaris, a mis au point une nouvelle gnration de logiciels auto-apprentissage qui permettent damliorer grandement lautomatisation des entreprises en comprenant, apprenant et en ragissant aux communications lectroniques provenant de tous les canaux dinformations, y compris les e-mails, les discussions en ligne, les rseaux sociaux, les SMS des smartphones et les numrisations papier.

Les entreprises peuvent fournir des rponses prcises ds la premire interaction, rduire les temps de prise en charge et les cots de transaction tout en augmentant la productivit des employs, le tout permettant un meilleur service client. Nos logiciels employant lintelligence artificielle peuvent tre utiliss par les clients dans leurs locaux ou dploys partir du Cloud dans un modle SaaS (logiciel en tant que service). Notre but est de permettre aux entreprises qui font appel nos services damliorer la fidlit et la satisfaction de leurs clients tout en rduisant les cots oprationnels.

Pour en savoir plus, rendez-vous sur Info. Vous pouvez aussi nous suivre sur Twitter, twitter.com/AIFoundry, LinkedIn, linkedin.com/company/AI-Foundry, et Facebook, facebook.com/AIFoundry.

propos de Kodak Alaris

Kodak Alaris est une entreprise cre partir dune des marques les plus emblmatiques au monde. La division Information Management permet aux socits de capturer du contenu partir de sources papier et numriques, en extraire des connaissances et de la valeur, et fournir les bonnes informations au bon endroit et au bon moment pour de meilleurs rsultats. Notre portefeuille de produits inclut des scanners de documents et des logiciels de capture prims qui automatisent les processus de nombreuses entreprises parmi les plus importantes du monde.

La division Imaging est compose de Retail Systems Solutions, le leader mondial des bornes dimpression en magasin et des systmes de laboratoires sans produits chimiques ; de Paper & Output Systems, proposant aux laboratoires, aux dtaillants spcialiss et aux photographes professionnels la gamme la plus tendue de papiers photographiques et de solutions de flux de production ; de Film Capture, proposant aux utilisateurs grand public et aux professionnels une gamme complte de films photographiques ; et de Event Imaging Solutions, proposant un service de photos numriques souvenir aux parcs thme et autres lieux emblmatiques travers le monde.

La marque commerciale et la charte graphique de Kodak sont utilises sous licence acquise auprs dEastman Kodak Company. Pour plus dinformations, consultez le site www.kodakalaris.com.

[1] EMC Digital Universe Study (tude de lunivers numrique EMC), comprenant des donnes et une analyse par IDC, avril 2014

2. Artificial Intelligence Can Finally Unleash Your Business Applications’ Creativity, Forrester Research, Fvrier 2015

Contact presse

Sophia Heemskerk

Text100 Global Communications

E: sophia.heemskerk

T: +31 (0)20 530 4333