Persberichten

Persbericht: Prachtige kleuren en een uitmuntend design: de beeldscherminnovaties van Philips op IFA 2016

Prachtige kleuren en een uitmuntend design: de beeldscherminnovaties van Philips op IFA 2016

De producten op de beurs combineren een meeslepende kijkervaring met prachtige kleuren en een focus op een dun design: het grootste curved 4K-scherm op de markt, de nieuwe E8-schermen met UltraColor en een scherm met een pop-up-webcam voor een veiliger kantoor.

MMD, marktleider in technologie en merklicentiepartner voor Philips Monitors, is van 2 tot 7 september aanwezig op IFA met innovaties die een bezoek meer dan waard zijn. Op de Philips-stand in hal 22 kunt u geavanceerde schermen bekijken die scherper en mooier beeld produceren, sneller zijn en zorgen voor een goede kijkervaring, zowel tijdens als na het werk. Bovendien zijn er sneak previews te zien van toekomstige producten. De belangrijkste productinnovaties zijn:

· Het grootste curved 4K-scherm op de markt
Bezoekers kunnen zich opmaken voor het Brilliance Curved-scherm van 40 inch, het grootste curved 4K-scherm op de markt en het nieuwste curved beeldscherm van Philips Monitors. Het scherm vouwt zich om de zichtlijnen van de kijker, wat zorgt voor meer persoonlijke ruimte. Ook is er een kanteloptie om het scherm optimaal te kunnen positioneren. Het resultaat is een gefocuste kijkervaring die ideaal is voor mensen die zich moeten concentreren in drukke en rumoerige kantoren. Ook is het ideaal voor gamers die willen opgaan in de live-actie. De geïntegreerde speakers vullen het beeld aan met voortreffelijk geluid.

Bij de stand worden ook andere curved schermen gepresenteerd, zoals een dun en in de hoogte verstelbaar scherm van 34 inch met een Quad HD-resolutie en geïntegreerd geluid.

· Pop-up-webcam maakt camerahackers het leven zuur
Een aantal producten en technologieën is specifiek gericht op de wensen van de B2B-markt, zoals beveiliging in het bedrijfsleven. Op IFA 2016 is voor het eerst een Philips-scherm te zien met een webcam die wordt uitgeklapt wanneer hij nodig is. Wanneer hij niet nodig is blijft de webcam in het frame van het scherm verborgen. Zo wordt een potentieel kijkgat voor hackers geblokkeerd. Voor wie optimaal gebruik wil maken van professionele aansluitingen, zijn er op de beurs ook nieuwe schermen te zien met snelle overdrachtsmogelijkheden en eenvoudige docking via één kabel, dankzij de USB Type C-aansluiting van de nieuwste generatie.

  • UltraColor en UltraSlim
    Een ander voorproefje is de nieuwe C7-serie, het dunste scherm ooit van Philips Monitors. Naast UltraColor, dat zorgt voor een levensecht beeld, hebben de C7-schermen ook een zeer dun design dat ze tot een blikvanger maakt in elke setting. De schermen zijn aan drie zijden randloos. Zo zorgen ze voor een maximaal zichtveld, voor een naadloze look en verminderen ze de mogelijke afleiding voor de ogen. Als ze naast elkaar worden gezet, levert dit ook een ononderbroken werkruimte op, wat bijvoorbeeld een voordeel is bij de weergave van financiële spreadsheets of tabellen.
  • Rondom randloos

Wie nog meer ruimte nodig heeft, kan zich alvast verheugen op de nieuwe C6-schermen, die aan alle vier de zijden randloos zijn. Deze schermen komen beschikbaar in een 23,8 inch-model met Full HD en een 27 inch-model met Quad HD en bieden een elegante look, met beeld van rand tot rand, voor een ‘tegelachtige’ ervaring.

  • E8- en E7-schermen met UltraColor

Ook de nieuwe E8-schermen van 23,8 en 27 inch zijn aanwezig op de beurs. Deze schermen combineren de innovatieve UltraColor-technologie met een QHD-resolutie. Daarnaast kunnen bezoekers ook de nieuwe curved (1800R) Full HD-monitoren van 27 inch en 31,5 inch van dichtbij bekijken. UltraColor biedt ondersteuning voor een breder kleurengamma en maakt het mogelijk om meer verschillende kleuren te zien dan normaal door gebruikers wordt waargenomen. Waar gebruikelijke monitoren 72% van het NTSC-gamma kunnen weergeven, haalt UltraColor 90 tot 95%. Daarmee produceert het levensechtere beelden met natuurlijker groen, levendiger rood en dieper blauw. De nieuwe schermen zijn zodanig geprijsd dat deze unieke kijkervaring toegankelijker is dan ooit en brengen media, entertainment, beelden en zelfs productiviteit meer tot leven. Dit wordt allemaal aangevuld met een vol digitaal geluid via de ingebouwde speakers. Met hun dunne design zijn deze schermen een blikvanger voor in de woonkamer.

Ook de nieuwste E7-schermen – de bestaande 24 inch- en 27 inch-modellen en het nieuwe 31,5 inch-model – kunnen bij de stand worden uitgeprobeerd. Ook deze schermen beschikken over de UltraColor-technologie.

Kom bij ons langs op IFA in hal 22 en ontdek alvast wat de monitormarkt te wachten staat.

Meer weten over deze nieuwe innovaties? Dan kunt u contact opnemen met:

Marcel van der Geld

Text100 Global Communications

T: +31 20 530 4346

E: marcel.vandergeld

Ivilina Boneva

T: +31 20 504 6945

E: ivilina.boneva

Over MMD

MMD is een volledige dochteronderneming van TPV en is in 2009 opgericht via een merklicentieovereenkomst met Philips. MMD brengt wereldwijd exclusief Philips LCD-schermen op de markt. Door de Philips’ merkbelofte te combineren met TPV’s productie-expertise op het gebied van schermen, is MMD door zijn snelle en gerichte benadering in staat innovatieve producten op de markt te brengen. MMD opereert internationaal, met het hoofdkantoor in Amsterdam en een tweede kantoor in Praag voor de Oost-Europese markt. MMD werkt via zijn netwerk van plaatselijke verkoopagenten samen met alle belangrijke Europese IT-distributeurs en -resellers. De ontwerp- en productiecentra van de onderneming zijn gevestigd in Taiwan. http://www.mmd-p.com