Persberichten

Persbericht: Maximale innovatie: Philips Monitors presenteert UltraColor, curves en pop-up beveiliging op IFA 2016

Noot aan de redactie: Hoge resolutie foto’s zijn te downloaden via de volgende link: http://bit.ly/2bUvLHl

Maximale innovatie: Philips Monitors presenteert UltraColor, curves en pop-up beveiliging op IFA 2016

Bij de IFA Philips-stand in hal 22, wordt een reeks betekenisvolle innovaties geïntroduceerd, waaronder het grootste 4K curved scherm op de markt, ’s werelds dunste monitor, schermen met de mooie UltraColor-technologie en een pop-up webcam voor een betere veiligheid op kantoor

Amsterdam, 29 augustus 2016 – MMD, marktleider in technologie en merklicentiepartner voor Philips Monitors, introduceert een reeks innovaties voor business professionals en thuisgebruikers op IFA 2016 van 2 tot 7 september in Berlijn. Met UltraColor-technologie en zijn bredere gamma-ondersteuning, die bijvoorbeeld is geïntegreerd in de dunste monitor op de markt, het laatste 4K curved scherm van 40 inch, schermen met webcams die alleen tevoorschijn komen wanneer deze nodig zijn en de kans om een preview te krijgen van aankomende innovaties, is de Philips-stand in hal 22 het bekijken waard tijdens elke tour door de show.

Curved schermen en het grootste 4K curved scherm op de markt

Bezoekers van de Philips-stand kunnen een fantastische focus ervaren met het 40-inch Brilliance Curved scherm, het grootste 4K curved scherm op de markt. Dit 40 inch scherm zal verkrijgbaar zijn in het vierde kwartaal en buigt zich om het zichtveld voor een grotere persoonlijke ruimte en een betere concentratie. Omdat mensen dicht bij hun scherm zitten, creëert een curved scherm een meeslepende werksessie. Kijkafstanden vanaf de randen en het middelpunt van het scherm zijn gelijk, zodat gebruikers hun hoofd minder hoeven te draaien om alles aan de randen van het scherm te kunnen zien en zo van de beste beeldkwaliteit kunnen genieten. Het edge-to-edge-glas en de ultradunne rand verbeteren deze ‘naadloze’ ervaring. Stefan Sommer, Director Marketing & Business Management bij MMD: “Het nieuwe curved scherm van 40 inch geeft blijk van onze continue toewijding om geavanceerde monitorervaringen naar de kantoren en woonruimtes van gebruikers te brengen. Met de 4K-resolutie, biedt dit nieuwe model fantastische helderheid en ruimte voor multitasking.”

Het 4K model van 40 inch is niet het enige curved scherm op de show. IFA-bezoekers kunnen ook een preview krijgen van het aankomende X7 Frameless 21:9 Curved-scherm van 34 inch. Dit in de hoogte verstelbare, ultradunne scherm met een prachtige Quad HD-resolutie en geïntegreerd geluid wordt later dit jaar uitgebracht.

UltraColor voor realistische beelden

Waar gebruikers vaak gedwongen werden om concessies te doen op het gebied van kleuren, geven de nieuwste UltraColor-schermen kleuren in applicaties preciezer weer en brengen daarmee kleurweergave naar nieuwe hoogten. UltraColor breidt de reeks van waarneembare kleuren op het scherm uit met ondersteuning van een breder gamma. Afhangend van het specifieke model komt dit neer op 85-95 procent van het NTSC-gamma, in tegenstelling tot de gebruikelijke 72 procent. Hierbij creëert het realistische beelden die een rijkere en natuurlijkere weergave van de kleuren groen, rood en blauw geven. Met hun accurate kleurweergave nemen UltraColor-schermen onzekerheid weg bij het online shoppen: mensen kunnen namelijk de ware kleur van het product zien voordat zij op “kopen” klikken. UltraColor-schermen geven ook vooruitstrevende videomakers, ontwerpers en fotografen de zekerheid dat de kleuren op hun scherm de kleuren in de realiteit benaderen. Stefan Sommer legt uit: “In tegenstelling tot verbeteringen die worden aangebracht door het veranderen van software instellingen om zo de kleurbalans aan te passen, verandert UltraColor daadwerkelijk de chemie van het paneel en maakt het innovatieve aanpassingen aan de samenstelling van de kleurchips.”

Deze innovatieve technologie is toegepast op een aantal monitoren dat tijdens IFA te zien is. Hiertoe behoren de nieuwe E-Line Displays, die in de zomer zijn uitgebracht, en de dunste monitoren op de markt, de C7-serie, die in het vierde kwartaal van 2016 uitkomt. Tijdens IFA, zal het 24 inch model van de ultradunne FHD-monitoren worden getoond. Ondanks een diepte van maar 5.2 mm, geeft dit model 90% van de NTSC-gamma weer, bevat het Flicker-free technologie, een brede kijkhoek en een frame zonder randen.

Pop-up webcam maakt het leven van camera hackers zwaar

Bezoekers die de veiligheid in het kantoor willen opschroeven, zouden eens moeten kijken naar het eerste Philips-scherm met een pop-up webcam. Het nieuwe scherm van 27 inch dekt potentiële spiekgaten voor hackers af, door een webcam die alleen verschijnt wanneer deze nodig is en anders verstopt zit in het frame van het scherm. Het scherm is nu verkrijgbaar op de markt.

Om deze en andere scherminnovaties te zien kun je MMD vinden bij de Philips-stand in hal 22.

Voor meer informatie kunt u terecht bij:

Marcel van der Geld

Text100 Global Communications

T: +31 20 530 4346

E: marcel.vandergeld

Ivilina Boneva

AOC International (Europe) B.V.

T: +31 20 504 6945

E: ivilina.boneva

Over MMD

MMD is een volledige dochteronderneming van TPV en is in 2009 opgericht via een merklicentieovereenkomst met Philips. MMD brengt wereldwijd exclusief Philips LCD-schermen op de markt. Door de Philips’ merkbelofte te combineren met TPV’s productie-expertise op het gebied van schermen, is MMD door zijn snelle en gerichte benadering in staat innovatieve producten op de markt te brengen. MMD opereert internationaal, met het hoofdkantoor in Amsterdam en een tweede kantoor in Praag voor de Oost-Europese markt. MMD werkt via zijn netwerk van plaatselijke verkoopagenten samen met alle belangrijke Europese IT-distributeurs en -resellers. De ontwerp- en productiecentra van de onderneming zijn gevestigd in Taiwan. http://www.mmd-p.com.